I dag släpps Urban Lindstedts och min nya bok, E-handlarens handbok. Urban har jobbat med boken i över ett år och jag kom med i samarbetet i höstas, då vi planerade om synopsis tillsammans och sedan skrev klart materialet.
Urban skrev sina delar i Stockholm och Vietnam, medan jag främst skrev från Rumänien. Det funkar riktigt bra att samarbeta på distans. Vi höll kontakten via Skype, mejl och några gemensamma luncher när jag var på Sverigebesök.
Boken riktar sig till e-handlare – både de som har drivit butik ett tag och de företag som är på gång att starta e-handel.
Den spänner över en rad områden: från affärsidé och uppstart med val av e-handelsplattform, till hur man arbetar med sökord och nyhetsbrev för att skapa trafik. Vi skriver också om hur man kan använda sociala medier i sin butik, och hur man konverterar bättre – alltså får folk att faktiskt köpa.
Man kan köpa boken på E-handelstrender, som drivs av min medförfattare Urban Lindstedt, för 245 kronor ex moms.
Även Adlibris säljer boken, liksom Bokus.
För ett smakprov av boken, läs kapitel 2 i pdf-form.
Jag har själv inte sett den i tryck än, ska bli kul att få ett ex i handen i sommar!
Lämna ett svar